Μετεωρισμός και κύηση - Τι πρέπει να προσέξετε


Share/Bookmark
Γράφει ο Δρ. Νικόλαος Αυγ. Λινάρδος, Md. FICS Μαιευτήρας - Χειρουργός Γυναικολόγος, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

Το γυναικείο σώμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης περνά από πολλές αλλαγές και φυσικές ταλαιπωρίες με τις πιο συνηθισμένες, τάση για εμετό, κατακράτηση ...

υγρών, κράμπες, αίσθημα καύσου στο στομάχι, δυσκοιλιότητα, φούσκωμα, αέρια, κ.ο.κ. Υπεύθυνες κατά κύριο λόγο είναι οι ορμόνες, οι οποίες προετοιμάζουν το γυναικείο σώμα για την κυοφορία του εμβρύου. Οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης παράγουν περισσότερα αέρια, συγκριτικά με την πρότερη κατάστασή τους, τα οποία δεν είναι πάντα σε θέση να ελέγξουν, γεγονός που τις φέρνει σε δύσκολη θέση. Ένας από τους κύριους λόγους δημιουργίας αερίων είναι η συγκέντρωση υψηλότερων ποσοστών προγεστερόνης στον οργανισμό. Η προγεστερόνη είναι η ορμόνη, η οποία -κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης- εξασφαλίζει τη χαλάρωση των μυών της μήτρας για την εμφύτευση του εμβρύου. Στην πορεία της κυήσεως είναι υπεύθυνη για την αύξηση του όγκου του ενδομητρίου με σκοπό την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου μέχρι και τη γέννηση του. Επιπλέον, η αυξημένη προγεστερόνη έχει ως αποτέλεσμα τη χαλάρωση του γαστρεντερικού σωλήνα, με συνέπεια να επιβραδύνεται η διαδικασία πέψης της εγκύου, η οποία μπορεί να οδηγήσει, ειδικά μετά από ένα μεγάλο γεύμα, σε ερυγές, μετεωρισμό και στην παραγωγή αερίων στο έντερο.

Στην προχωρημένη εγκυμοσύνη, καθώς η μήτρα μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο εμποδίζει την κοιλιακή χώρα και παράλληλα ωθεί το στομάχι της εγκύου με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιβράδυνση της πέψης. Συνεπώς, η έγκυος αισθάνεται περισσότερο φουσκωμένη μετά το φαγητό και παράγει περισσότερα αέρια. Το δυσάρεστο και ενοχλητικό αίσθημα συγκέντρωσης αερίων κατά τη διάρκεια της κύησης μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω απλών και δοκιμασμένων τρόπων. Η σωστή διατροφή και άσκηση αποτελούν βασικούς πυλώνες για την αντιμετώπισή τους. Μειώστε τα τρόφιμα που προκαλούν αποδεδειγμένα φούσκωμα. Αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων που είναι οι συνήθεις ύποπτοι για το φούσκωμα όπως είναι για παράδειγμα τα όσπρια (φασόλια, ρεβίθια) και τα σταυρανθή λαχανικά (μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, κουνουπίδι). Μειώστε τα γαλακτοκομικά. Κάποια γαλακτοκομικά είδη προκαλούν αποδεδειγμένα φούσκωμα. Κατά την εγκυμοσύνη αποφύγετε την κατανάλωση παγωτών ή τυριών πλούσιων σε λιπαρά τα οποία δημιουργούν αέρια. Εάν η πρόσληψη ασβεστίου κρίνεται απαραίτητη, όμως η έγκυος παρουσιάζει δυσανεξία στη λακτόζη, αυτή γίνεται συνήθως μέσω συμπληρωμάτων. Μειώστε τα τηγανητά τρόφιμα και τη λήψη ανθρακούχων ποτών ή φρουτοποτών. Οι ουσίες που περιέχονται στα ανθρακούχα ποτά καθώς και η φρουκτόζη δημιουργούν φούσκωμα. Αντ' αυτών, προτιμήστε να καταναλώνετε αρκετό νερό το οποίο βοηθά στην καλύτερη πέψη και στη μείωση του μετεωρισμού ή/και της δυσκοιλιότητας. Αλλάξτε τον τρόπο που τρώτε. Χωρίστε τα γεύματα που λαμβάνετε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Προτιμήστε να καταναλώνετε συχνά, μικρά και υγιεινά γεύματα παρά ένα μεγάλο και πλούσιο γεύμα μια φορά την ημέρα. Τρώτε αργά, μασώντας καλά την τροφή σας. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε καλύτερη πέψη και θα αποφύγετε την κατάποση επιπλέον αέρα. Όσες γυναίκες διανύουν τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία στην κίνηση. Αποφύγετε να καταναλώνετε τα γεύματα ξαπλωμένες στον καναπέ ή στο κρεβάτι εκτός και αν συντρέχουν λόγοι υγείας. Εντάξτε την ήπια άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Όταν το σώμα βρίσκεται σε κίνηση βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος συνεπώς και στην απομάκρυνση αερίων από το έντερο. Εάν η συγκέντρωση αερίων στο έντερο επιμένει προκαλώντας δυσφορία και παραπάνω εκνευρισμό προτείνεται η λήψη σκευασμάτων που αντιμετωπίζουν άμεσα και αποτελεσματικά τον μετεωρισμό. Κατά τη διάρκεια της κυήσεως ασφαλή θεωρούνται τα σκευάσματα που περιέχουν αποκλειστικά και μόνο σιμεθικόνη. Πηγή

Via

www.adieXodos.gr



Share/Bookmark
ERGASIA
Post A Comment - - ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΕΔΩ --->>>
  • - - Site - - Comment using
  • - - Facebook - - Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


Lifestyle

[Lifestyle][twocolumns]

Υγεία Ομορφιά Διατροφή

[Υγεία Ομορφιά Διατροφή][bsummary]

More News

[Tv-News-Περίεργα-Αστεία-Video-fail-Photos-Jokes-Health][twocolumns]

Επίκαιρα

[Νέα-Εργασία-Παράξενα-Ιατρικά-Σπίτι-Οικονομία-Αγγελίες-Live][bleft]