Γιατί η δύναμη SNMG2 που από μεθαύριο έρχεται Ελλάδα είναι καταδικασμένη να ΑΠΟΤΥΧΕΙ

Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός

Από την ώρα που προχθές μάθαμε για την περιβόητη SNMG2 δύναμη πλοίων του ΝΑΤΟ, άρχισα να ψάχνω τι είναι αυτή, τι κάνει και ποίες οι επιχειρησιακές δυνατότητες της. Η SNMG2

δεν είναι μια σταθερή δύναμη. Συμμετέχουν αυτή τη στιγμή

5 πλοία – εκ των οποίων 4 φρεγάτες και 1 πλοίo ανεφοδιασμού – και η δύναμη που έχει είναι περίπου 1200 άτομα. Στην δύναμη SNMG2 συμμετέχει και η ελληνική φρεγάτα Σαλαμίς, μέλος του πληρώματος ήταν παλαιότερα και ένας

προσωπικός φίλος, που έχει κατά καιρούς συμμετάσχει

οπότε άδραξα την ευκαιρία να ρωτήσω μερικά πράγματα. Αυτή τη στιγμή η δύναμη SNMG2 βρίσκεται εν πλω προς το Βορειο – Βορειοανατολικό Αιγαίο και πλέει μεταξύ Κύπρου και Ρόδου.

Η δύναμη αποτελείται από 5 πλοία : German Navy’s combat support ship EGV Bonn Italian frigate ITS Libeccio Canadian frigate HMCS Fredericton Turkish frigate TCG Barbaros (προστέθηκε μόλις την προηγούμενη Τετάρτη…) Greek frigate HS SALAMIS EGV-Bonn-becomes-NATO-SNMG2-flagship Ουσιαστικά πρόκειται για δύναμη τακτικής περιπολίας και όχι δύναμη με εξοπλισμό και δυνατότητες έρευνας και διάσωσης, εκτός των 4 ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου που διαθέτουν οι φρεγάτες. Γιατί όμως δεν μπορούν να βοηθήσουν στο μεταναστευτικό; Οι μετανάστες μετακινούνται με μικρές λαστιχένιες βάρκες, στις οποίες επιβαίνουν 30-40 άτομα. Οι βάρκες αυτές δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές, γιατί χρησιμοποιούν μικρές μηχανές (20 ίππων) με ελάχιστον θερμικό ίχνος και πολύ μικρό θόρυβο. Ακόμα και σε περίπτωση εντοπισμού του η παραμικρή κίνηση «απειλής» θα οδηγήσει ΑΜΕΣΩΣ σε ταλάντωση της λαστιχένιας βάρκας και άμεση ανατροπή και βύθιση. Οπότε απειλητικές κινήσεις θα οδηγήσουν σε νέα εκατόμβη νεκρών…

Επιπλέον οι φρεγάτες είναι δυσκίνητα πλοία. Στην Ιταλία που αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα με την χώρα μας χρησιμοποιούν αποκλειστικά ταχυσκάφη και ειδικά διασωστικά και όχι πλοία τέτοιου μεγέθους. Έστω υπόψη ότι η συμφωνία περιλαμβάνει την υποχρέωση ότι όσοι μετανάστες συλλαμβάνονται θα οδηγούνται πίσω στην Τουρκία, που σημαίνει ότι όσο η κάθε φρεγάτα είναι εν πλω προς κάποιο τουρκικό λιμάνι (προσοχή οι Τούρκοι έχουν δεχθεί ΜΟΝΟ 2 λιμάνια να χρησιμοποιούνται ως τόποι παράδοσης μεταναστών… τυχαίο;) για πολλές ώρες της ημέρας ουσιαστικά θα είναι «εκτός υπηρεσίας». Όπως με ενημέρωσε ο ναυτικός που μιλήσαμε σήμερα ο μοναδικός τρόπος για επιχειρήσεις έρευνας και σύλληψης μεταναστών είναι η συνδιασμένη χρήση διασωστικών σκαφών, σκαφών μεταφοράς προσωπικού και σκαφών ταχέως μεταφοράς προσωπικού σε συνδυασμό με ταχυσκάφη (ταχέα περιπολικά, πυραυλάκατοι κλπ). Μένει να δούμε στην πράξη από μεθαύριο… ΠΗΓΗ

Via

www.adieXodos.gr


Νεότερη Παλαιότερη